بازگشت به کار نیروهای تعدیل شده کارخانه شمش چدن خوسف

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خراسان جنوبی از استان‌های مستعد برای سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌آید و شهرستان خوسف شهرستانی نو پا در خراسان جنوبی است که قابلیت‌های ویژه خوسف در حوزه معدن سبب شده تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زیادی این شهرستان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.
۲۴ اسفند ۹۲ بود که موافقت با فعالیت سرمایه‌گذار چینی برای تولید شمش چدن خوسف با سرمایه‌گذاری خارجی اعلام شد و در همان سال سرمایه‌گذار نسبت به ثبت شرکت ایرانی با عنوان چدن کویر خاوران با ۱۰۰ درصد سرمایه خارجی اقدام کرد تا با هماهنگی‌ها عملیات اجرایی کارخانه چدن کویر خاوران از سال ۹۳ آغاز شد.

این کارخانه در سه فاز چدن خاکستری، کک حرارتی و شمش فولاد برای تامین خوراک تولیدکنندگان و فعالان صنایع داخلی و صادرات شروع به‌کار کرد، اما کرونا که آمد زندگی روی سخت خود را بیشتر نشان داد و کارگران این کارخانه را خانه‌نشین کرد.

مسئولان استان هم بیکار ننشستند آن گونه که استاندار خراسان جنوبی در سفری که ۱۲ خردادماه امسال به منظور رصد شرایط موجود و برداشتن موانع پیش‌روی کارخانه بزرگ چدن خوسف داشت از این واحد تولیدی بازدید و در مورد راه‌اندازی مجدد آن مهلت دو ماهه‌ای برای سرمایه‌گذاران تعیین کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.